Ajuda del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot



Accés a l'espai personal

Per poder fer consultes lingüístiques a l'equip de professionals del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot, el primer cop heu d'accedir a la pàgina inicial de l'Atenció personalitzada, clicar al botó Dona'm d'alta i emplenar el formulari d'alta. Un cop fet aquest tràmit, quan escriviu a la pàgina inicial l'adreça electrònica i la contrasenya que hàgiu fet constar al servei i cliqueu al botó Entra, accedireu a un espai personal que ofereix la possibilitat de fer consultes i rebre'n la resposta.

Alta

Per poder accedir al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot, cal emplenar el formulari d'alta que es visualitza en clicar sobre l'opció Dona'm d'alta que hi ha a la pàgina inicial.

Cal tenir en compte que la informació marcada amb asterisc (*) és obligatòria i que, si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar.

Un cop s'han completat les dades dels diferents blocs del formulari cal clicar al botó D'acord. Ara bé, si voleu sortir d'aquesta pàgina sense haver-vos donat d'alta, heu de clicar al botó Cancel·la.

En el formulari d'alta es demana la informació següent:

  • Dades de contacte

    Els quatre camps d'aquest apartat s'han d'emplenar obligatòriament. Per fer-ho, seguiu les instruccions següents:

    • Situeu el cursor dins del camp Adreça electrònica i escriviu-hi l'adreça que voleu fer servir per accedir al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot i per rebre els comunicats del servei.

    • Per assegurar que no hi ha cap error, torneu a escriure l'adreça electrònica en el camp Confirmació de l'adreça electrònica.

    • Situeu el cursor dins del camp Contrasenya i escriviu-hi la contrasenya que voleu fer servir per accedir al vostre espai personal del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot. La contrasenya ha de tenir almenys vuit caràcters i pot estar formada per lletres, xifres o els caràcters especials següents: *, +, $, &, #, @, -, !, %, ^, *, ;, (, ), {, }, [, ], <, >, ?, / i _. Com que en la contrasenya les majúscules i les minúscules es consideren caràcters diferents, convé comprovar que les majúscules no estiguin activades involuntàriament."

    • Per assegurar que no hi ha cap error, torneu a escriure la contrasenya en el camp Confirmació de la contrasenya.

  • Dades personals

    En aquest apartat l'únic camp que no s'ha d'emplenar obligatòriament és Segon cognom.

    Escriviu el vostre nom, el primer cognom i el segon cognom en els camps corresponents.

    Pel que fa al document d'identificació, en el primer requadre seleccioneu el tipus de document (DNI, NIE o passaport) amb què us voleu donar d'alta i en el que hi ha al costat escriviu-hi el número.

  • Residència

    En primer lloc, heu d'indicar si residiu a l'Estat espanyol o fora de l'Estat espanyol.

    En segon lloc, heu de precisar la localitat on residiu. Si viviu a l'Estat espanyol, situeu el cursor dins del camp Codi postal i escriviu-hi el codi postal de la localitat on residiu. A continuació, cliqueu al botó Cerca la localitat i després trieu la localitat entre les opcions que apareixen en el camp Localitat.

    Si residiu fora de l'Estat espanyol, marqueu aquesta opció i concreteu en quin territori seleccionant-ne un dels que hi ha en el camp desplegable del costat.

  • Activitat

    Seleccioneu l'opció que millor descrigui el vostre perfil d'usuari o usuària del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot. Tingueu en compte que només podeu marcar una de les opcions i que, excepte en el cas que trieu la primera (Particular), heu d'escollir també l'opció més adequada de les dues que hi ha: Treballo en tasques lingüístiques i Treballo en altres tasques.

  • Condicions d'ús i avís legal

    En clicar sobre l'enllaç Condicions d'ús i l'avís legal, s'obre una nova finestra on hi ha l'explicació de les condicions d'ús i l'avís legal del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot. Heu de llegir aquest text i, si hi esteu d'acord, heu de marcar el requadre d'acceptació corresponent.

Després d'emplenar el formulari heu de clicar al botó D'acord per fer efectiva l'alta al servei. Si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar. En cas que vulgueu sortir d'aquesta pàgina sense donar-vos d'alta, podeu clicar al botó Cancel·la.

Oblit de contrasenya

Si no recordeu la contrasenya d'accés al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot, l'aplicació us en pot facilitar una de nova.

A la pàgina inicial cliqueu sobre l'enllaç Oblit de contrasenya. A la pàgina següent escriviu el document d'identificació (DNI, NIE o passaport) i l'adreça electrònica que heu fet constar al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot i cliqueu al botó D'acord. Si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar; si no hi troba cap problema, envia automàticament una contrasenya provisional a l'adreça electrònica indicada.

El primer cop que s'accedeix al servei d'atenció personalitzada amb la contrasenya provisional, s'ha de canviar per una de nova.

Si voleu sortir d'aquesta pàgina sense demanar una contrasenya nova, podeu clicar al botó Cancel·la.



Menú principal

A la part superior de les pàgines de l'espai personal del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot hi ha un menú amb les opcions següents:

  • Consultes

    Des d'aquesta opció podeu fer consultes lingüístiques, veure'n la resposta i consultar-ne l'historial.

  • Dades personals

    Clicant a aquesta opció accediu a una pàgina que us ofereix la possibilitat de canviar la contrasenya i l'adreça electrònica, actualitzar les dades personals, i donar-vos de baixa del servei.

  • Surt

    Amb aquesta opció es tanca la sessió.

  • Ajuda

    Clicant a l'opcó Ajuda s'accedeix a aquest document.



Gestió de les consultes

Nova consulta

Si voleu fer una consulta, heu de clicar sobre el botó Nova consulta que hi ha a la pàgina Consultes i a les pàgines en què hi ha la informació detallada d'una consulta. A continuació, heu d'explicar el dubte que teniu, o la consulta que voleu fer, en el quadre de text que es visualitza a la pàgina següent.

A fi que l'equip de professionals del servei d'atenció personalitzada us pugui respondre de la manera més satisfactòria possible, convé que el text de la consulta sigui clar i precís. Per això, us recomanem que llegiu detingudament les instruccions especificades sobre el quadre de text i que les seguiu tant com pugueu.

Un cop cliqueu al botó D'acord, el programa confirma que s'ha enviat la consulta i avisa que quan el servei d'atenció personalitzada respon ho comunica amb un missatge a l'adreça electrònica de l'usuari o usuària. Si voleu sortir de la pàgina Nova consulta sense enviar-ne cap, podeu clicar al botó Cancel·la per tornar a la pàgina Consultes.

Consultes

A més del botó Nova consulta, a la pàgina Consultes hi ha un quadre que mostra les diferents consultes que heu fet en diferents files ordenades cronològicament des de la més nova fins a la més antiga. La informació de cada consulta es distribueix en les columnes següents:

  • Consulta

    En aquesta columna hi ha les primeres paraules del text de la consulta, a fi de poder identificar-la. Clicant sobre aquest text accediu a una nova pàgina on podeu veure la consulta detallada.

  • Data de la consulta

    Aquí s'especifica la data d'enviament de la consulta al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.

  • Data de la resposta

    En aquesta columna s'especifica la data d'emissió de la resposta del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.

  • Estat

    A la columna Estat s'especifica l'estat de la consulta, que pot ser:

    1. Pendent de resolució, quan la consulta s'ha enviat al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.

    2. Resposta, quan el servei d'atenció personalitzada de l'Optimot ha respost a la consulta. Quan encara no s'ha accedit a aquesta resposta, la informació de la consulta que hi ha en aquest quadre està destacada en negreta.

    3. Anul·lada, quan heu anul·lat una consulta que havíeu enviat al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot. (El servei no respon a les consultes anul·lades.)

Les consultes en estat resposta o anul·lada es poden eliminar clicant sobre la icona Elimina, representada amb una paperera. En aquest cas, tota la informació de la consulta deixa de ser accessible.

Si hi ha més de deu consultes, es distribueixen en pàgines. Podeu navegar-hi amb els controls de pàgina que hi ha sota el quadre.

La presentació de la informació en el quadre que mostra les diverses consultes que heu fet es pot organitzar d'acord amb els criteris següents:

  • Ordenant per data de la consulta.

  • Ordenant per data de la resposta.

  • Ordenant per estat (resposta, pendent de resolució o anul·lada).

  • Ordenant des de la més nova fins a la més antiga (ordre ascendent) o des de la més antiga fins a la més nova (ordre descendent).

  • Triant que només es mostrin les consultes classificades en un estat determinat (resposta, pendent de resolució o anul·lada).

Un cop seleccionats els criteris, heu de clicar al botó D'acord perquè es facin efectius en el quadre de consultes.

Informació detallada d'una consulta

Clicant sobre les primeres paraules del text de cada consulta que hi ha a la columna Consulta de la pàgina Consultes podeu visualitzar-ne el detall. El text de la consulta és dins d'un requadre on hi ha el títol Consulta; en cas que hi hagi una resposta del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot, es mostra més avall, en un requadre titulat Optimot.

A més de la informació detallada de la consulta i de les opcions del menú principal, en aquesta pàgina hi ha l'enllaç Reobrir la consulta, que us permet mantenir la comunicació amb el servei en relació amb la mateixa consulta, i els botons següents:

  • Imprimeix, que ofereix la possibilitat d'imprimir la informació de la consulta des d'una una nova finestra del navegador.

  • Anul·la, que serveix per indicar al servei que no cal que respongui a la consulta (només apareix en el cas de les consultes pendents de resposta).

  • Elimina, que fa que la consulta es deixi de visualitzar des de l'espai personal de l'Atenció personalitzada de l'Optimot. (Aquest botó només apareix en el cas de les consultes anul·lades o respostes.)

  • D'acord, que us torna a la pàgina Consultes.

  • Nova consulta, que us permet fer una nova consulta.

El primer cop que es visualitza la resposta d'una consulta, a la pàgina en què se'n detalla la informació apareix l'apartat Ajudeu-nos a millorar el servei, que ofereix la possibilitat d'indicar si s'està satisfet amb el servei. En cas afirmatiu, cal clicar al botó ; en cas negatiu, al botó No. Aquesta segona opció dóna pas a una nova pàgina que permet concretar-ne els motius.

Reobrir la consulta

L'enllaç Reobrir la consulta que hi ha a la pàgina on es visualitza la informació detallada d'una consulta permet mantenir la comunicació amb el servei en relació amb aquesta consulta. Heu de clicar sobre aquesta opció quan necessiteu que us facin algun aclariment sobre la resposta o quan des del servei d'atenció personalitzada us hagin demanat que aporteu més informació per poder resoldre la consulta.

Per reobrir una consulta, cal escriure en el quadre de text corresponent i clicar al botó D'acord. Tot seguit, el programa confirma que s'ha reobert la consulta i avisa que quan el servei d'atenció personalitzada respon ho comunica amb un missatge electrònic a l'adreça electrònica de l'usuari o usuària. Si decidiu que no voleu reobrir la consulta, podeu clicar al botó Cancel·la per tornar a la pàgina Consultes.

En cas que hàgiu reobert la consulta, en podeu veure el text i la resposta en els requadres Consulta i Optimot, respectivament, situats sobre els requadres corresponents a la primera consulta i la primera resposta del servei.



Dades personals

Clicant a l'opció Dades personals que hi ha en el menú principal de l'espai personal del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot accediu a una pàgina en què es visualitzen les alternatives següents:

  • Canvi de contrasenya

    Amb aquesta opció podeu canviar la contrasenya d'accés al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.

  • Canvi d'adreça electrònica

    Aquesta opció us permet canviar l'adreça electrònica que us serveix per accedir al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot i per rebre missatges i avisos del servei.

  • Actualització de dades personals

    Amb aquesta opció podeu consultar i actualitzar les vostres dades personals del registre del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.

  • Donar-se de baixa

    Aquesta opció us permet donar-vos de baixa del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot.


Canvi de contrasenya

Clicant a l'opció Canvi de contrasenya que hi ha a la pàgina Dades personals accediu a una pàgina on podeu canviar la contrasenya d'accés al servei.

A l'hora de canviar la contrasenya, recordeu que ha de tenir almenys vuit caràcters i que pot estar formada per lletres, xifres o els caràcters especials següents: *, +, $, &, #, @, -, !, %, ^, *, ;, (, ), {, }, [, ], <, >, ?, / i _. Convé que comproveu que les majúscules no estiguin activades involuntàriament, atès que les majúscules i les minúscules es consideren caràcters diferents en la contrasenya.

Per canviar la contrasenya, empleneu tots els camps del formulari i cliqueu al botó D'acord. Si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar; si no hi troba cap problema, confirma que s'ha fet el canvi. A partir d'aquest moment, heu d'accedir al servei amb la nova contrasenya.

Si voleu sortir d'aquesta pàgina sense canviar la contrasenya, podeu clicar al botó Cancel·la.


Canvi d'adreça electrònica

Clicant a l'opció Canvi d'adreça electrònica que hi ha a la pàgina Dades personals accediu a una pàgina que us permet canviar l'adreça electrònica que forma part de les vostres dades d'accés i que el servei d'atenció personalitzada utilitza com a adreça de contacte.

Quan es fa algun canvi en l'adreça electrònica, l'aplicació envia una nova contrasenya provisional a la nova adreça. Aquesta contrasenya s'ha de canviar el primer cop que es torna a accedir a l'espai personal del servei.

Per canviar l'adreça electrònica, empleneu tots els camps del formulari i cliqueu al botó D'acord. Si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar; si no hi troba cap problema, confirma que s'ha fet el canvi.

Si voleu sortir d'aquesta pàgina sense canviar l'adreça electrònica, cliqueu al botó Cancel·la.


Actualització de dades personals

Clicant a l'opció Actualització de dades personals que hi ha a la pàgina Dades personals accediu a una pàgina on podeu modificar la informació especificada en els apartats dades personals, residència i activitat del formulari d'alta. L'única excepció és el document d'identificació (DNI, NIE o passaport), atès que és la dada que s'utilitza per a la identificació dels usuaris i usuàries del servei.

Cal tenir en compte que la informació marcada amb asterisc (*) és obligatòria i que, si el programa detecta que hi ha algun camp incomplet o algun error, indica a la part superior del formulari quina informació cal revisar.

Un cop hàgiu actualitzat les dades del formulari, cliqueu al botó D'acord perquè es facin efectius els canvis. Ara bé, si voleu sortir d'aquesta pàgina sense fer-hi cap canvi, podeu clicar al botó Cancel·la.

Des d'aquesta pàgina podeu consultar les condicions d'ús i l'avís legal de l'Optimot clicant sobre l'enllaç que hi ha a la part inferior.


Donar-se de baixa

Si us voleu donar de baixa del servei d'atenció personalitzada de l'Optimot, cliqueu a l'opció Donar-se de baixa que hi ha a la pàgina Dades personals i confirmeu-ho clicant al botó D'acord. En aquest cas, es deixen de resoldre les consultes que pugueu tenir pendents de resolució, perdeu l'accés al vostre historial i les vostres dades d'accés al servei d'atenció personalitzada de l'Optimot deixen de ser operatives.

Si voleu sortir d'aquesta pàgina sense haver-vos donat de baixa del servei, podeu clicar al botó Cancel·la.